فرصت یادگیری سازمانی خلق کنید

یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی و پرورش مهارت ها و اعمال جدید زمان می برد. و اغلب هم مقاومت برانگیز است و به صورت ناخودآگاه مقاومت هایی از سوی کارکنان بروز داده می شود. حتی وقتی افراد از یک طرح تاره حمایت می کنند،

اگر متوجه شوند که نمی توانند برخی کارها را با موفقیت انجام دهند، مقاومت خواهند کرد.

من چند پیشنهاد برای حمایت از افراد در یادگیری و پیاده کردن فعالیت های جدید و افزایش سطح یادگیری سازمانی دارم:

✅ نیاز به یادگیری رفتارهای جدید را مطرح کنید.

فرصت و زمان در اختیار افراد قرار دهید تا بیاموزند و تمرین کنند. اگر لازم شد، از کارشناسان فنی استفاده کنید. پیگیر پیشرفت های آموزشی باشید و گزارشات پیشرفت را به صورت پیوسته مطالعه کنید و بازخورد بدهید.

✅حمایت مدیرانی که کارمندانشان باید رفتارهای جدید را بیاموزند جلب کنید.

 با این مدیران برای تعیین بهترین زمان برای آموزش افراد همکاری کنید. و از انها بخواهید حیطه هایی که باید آموزش داده شود را تعیین کنند. همچنین بخواهید که آموزشهایی که خودشان می توانند انجام دهند را مشخص کنند.

✅فرصت هایی برای افراد خلق کنید که با یکدیگر بیاموزند.

از افراد بخواهید که با روش های گوناگون و استفاده از مهارت های جدید انجام وظیفه خود را امتحان کنند و توصیف کنند که در چه مهارت هایی بهتر از بقیه هستند.

✅دسترسی به کارشناسانی که می توانند به افراد در اجرای مهارتهای جدید کمک کنند ممکن سازید

 یک خط تلفن در اختیارشان بگذارید، یک سرویس اطلاع رسانی به وجود آورید( سرویس هایی مثل گروه های تلگرامی)، ایمیلی را به سوالات اختصاص دهید، افرادی را منصوب کنید تا در سطوح مختلف سازمان رفت و آمد کنند و در صورت نیاز به سوالات پاسخ دهند.

✅برای تمرین رفتارهای جدید و دریافت  تغییرات جدید، به افراد انرژی مثبت بدهید.

اگر بپذیرید بخشی از مقاومت ها طبیعی است. نگاهتان نسبت به موضوع یادگیری سازکانی کاملا تغییر خواهد کرد. آنگاه راه حل هایی پایدار و موثر را خواهید یافت.

✅اعتماد به نفس افراد را در مورد توانایی هایشان در انجام موفق فعالیتهای جدید تقویت کنید.

اطلاع رسانی در مورد بهترین عملکردها، روندهایی که برخی گروه ها با آنها تغییر را تجربه کردند و اینکه چگونه سایر گروه ها با دشواری ها و شکست های اولیه کنار آمده و برای رسیدن به تغییرات مطلوب آنها را پشت سر گذاشته اند می توانند در این زمینه بسیار راه گشا باشند

✅برای یادگیری مهارتهای جدید وقت بدهید

برای اینکه کارمندان احساس کنند برای یادگیری و تمرین فعالیت های جدید وقت دارند، از گروه کاری در دوره ی آموزشی و مدت کوتاهی بعد از آن، وقتی که فعالیتهای جدید را تمرین می کنند، حمایت کنید. و در نهایت خواهان انجام کامل شوید.

2 دیدگاه برای “فرصت یادگیری سازمانی خلق کنید

  1. سرائیان گفته:

    سلام ودرود
    بسیارعالی ودقیق . امیدوارم درتمام مراحل آموزشخودموفق وکامرواباشید وخواهشمندم درارتباط باشرح وظایف ونحوه صحیح ودرست مدیریت کردن مدیریت داخلی سازمان مطالب ومقاله هایی رو بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

بزرگترین اشتباه مدیران
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
کتاب
close-link

دانلود رایگان کتاب

بازخورد موثر مدیریتی
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
feedback
close-link