مهمترین ویژگی مدیران

 

آنچیزی که باعث جمع شدن صفات خوب در یک فرد و البته ثمربخش شدن این ویژگی ها می شود، منش است. منش را نمی توان به سادگی تعریف کرد چون موضوعی سطحی نیست. می توان گفت که منش نمایانگر هویت انسان است.
از انجایی که وظیفه یک مدیر کار با انسانهاست به طور حتم مهم ترین عنصر یک مدیر منش اوست. برای آنکه مدیران بتوانند اعتماد آفرین باشند و کارکنان را به خود جذب کنند باید قادر باشند احترام دیگران را به خود جلب کنند.و برای جلب اعتماد به شدن نیاز به یک منش عالی دارند.
موفقیت در مدیریت ربطی به قاطع بودن یا احساسی بودن ندارد. موفقیت در مدیریت داشتن مجموعه ای از صفات تاثیر گذار است که همه مدیران اعم از مرد و زن باید داشته باشند و سر سلسله ی آن صفات، منش عالی است.
بسیاری از سازمان ها برای ارزیابی مجریان و مدیران خود شاخص های گوناگونی اعم از شایستگی فنی یا سواد کسب و کار، مهارت در کار کردن با کارکنان، تسلط بر مفاهیم، نتیجه گرا بودن، قدرت تشخیص و داوری دارند. اما به اعتقاد من همه اینها در صورتی که منش عالی در فرد وجود نداشته باشد بی ارزش می باشند.
با این همه منش انسان ها همواره در حال تغییر و تکامل است. اگر انسان ها همواره سرگرم آموختن باشند، منش آنها رو به تکامل خواهد رفت.

2 دیدگاه برای “مهمترین ویژگی مدیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

بزرگترین اشتباه مدیران
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
کتاب
close-link

دانلود رایگان کتاب

بازخورد موثر مدیریتی
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
feedback
close-link